tisdag 19 januari 2010

Min kandidatur till valkretsledare i Värmland.

Läs gärna min utfrågningstråd i Värmlandsforumet.

Jag har sedan maj -09 varit kommunledare för Piratpartiet Kil och augusti samma år varit ledamot i Ung Pirat Kil.
I EU-valet så lyckades jag få till ett valresultat i Kils kommun som kunde jämföras med riksgenomsnittet.

Jobbar gör jag, inom vården sen många år och har bl.a. pluggat media och kommunikation.
Vad som gör mitt yrke relevant i rollen som VL är att jag har stor förståelse för människors behov och hur man bäst tillgodoser dessa behov. En egenskap som jag anser är lika viktigt i vardagslivet som i yrkeslivet.


Som person är jag målmedveten, rak och vågar sticka ut hakan när så behövs.
Jag är också lyhörd, tar åt mig och försöker utföra mitt jobb så att så många som möjligt skall känna sig nöjda. Är inte heller rädd för att ta de svåra besluten när de dyker upp. Något som också kommer att prägla mitt ledarskap är allas lika värde, från medlem till funktionär.


Det vi först och främst behöver i Värmland är ett starkt, tydligt och medlemsvänligt ledarskap för att organisera och leda det stundande riksdagsvalet.
Vad jag vill med rollen som VL är att engagera medlemmarna och aktivisterna på ett sådant sätt så att de ska kunna vara delaktiga i jobbet som kommer att behöva göras under valet och i framtiden.

Som VL ska jag se till att vi har aktiva kommunledare runtom i Värmland, för har man självmant valt en aktiv roll så skall man också ta sig an och utföra jobbet som det medför. Om inte, ja då lämnar man plats åt de som vill och kan utföra det jobbet.


I och med detta så kommer jag att ha ett nära samarbete med samtliga funktionärer ute i länet. Förutom kommunledarna så ser jag också aktivisterna som en av våra viktigaste tillgångar.

Jag kommer dessutom att hålla regelbundna träffar IRL då jag anser det vara sunt att faktiskt ses med jämna mellanrum. Detta för både medlemmar och aktiva.


Piratpartiet i Värmland och dess medlemmar förtjänar en VL som har tiden och viljan att engagera sig till 100% och jag är den personen.

Tillsammans och enbart tillsammans, skall vi se till att fixa en sjuhelsikes valkampanj 2010.

1 kommentar: