söndag 16 januari 2011

VL-valet: Min kandidatur för omval...




Då var det dags att välja valkretsledare för 2011.

Och jag, JP Anderson, ställer upp för omval som valkretsledare för PP Värmland.

Under det gångna året så har jag, tillsammans med övrig valkretsledning, bl.a. varit delaktig i att arrangera eventet SuperKarlstad, Västra distriktets val kick-off och administrerat valkampanjen till riksdagen och Kils kommunval 2010.

Som person är jag målmedveten, rak och lyhörd.
Något som har präglat min roll som VL är ett gott bemötande, tydlig kommunikation och insikten av allas värde för rörelsen, från medlem till funktionär.
Har man en idé eller en genuin önskan att tillföra något så ska man vara med. Och så skall det fortsätta.
Mitt engagemang för partiet, dess politik och medlemmar är starkare än någonsin.

Det jag har påbörjat under gångna året och som jag ämnar fortsätta med är att bygga upp en stark, tydlig och engagerande ledning för PP Värmland.
Jag har redan börjat skissa på en handlingsplan för valkretsen 2011.
Denna handlingsplan kommer att utformas utifrån de mål som tagits fram av partiets nya ledningsgrupp.

Personligen så är jag riktigt positiv till både den långsiktiga handlingsplanen som helhet men även arbetsbeskrivningen och målen för valkretsarna de kommande åren.

Förutom att införliva dessa mål så kommer vi bl.a. att:
-Kontinuerligt informera medlemmar/aktivister om kommande aktiviteter, möten och nyheter.

-Fokusera på de medlemmar som idag är aktiva och uppmuntra dem att de bli aktivare även på valkretsnivå. Att ha stöd och få ett positivt erkännande i allt man företar sig stärker också engagemanget.

-Undersöka möjligheten att ordna studiecirklar för intresserade medlemmar som tar upp ämnen inom piratpartiets intresseområde.

-Försöka samordna resor till parleys och temadagar, såsom kommun- och landstingsdagarna i Uppsala.

-En gång i månaden ha en social aktivitet på en regelbunden tid. Att faktiskt träffas IRL är ovärderligt.

Vi kommer även fortsätta med att engagera medlemmarna, aktivisterna och funktionärerna på ett sådant sätt så att de ska kunna känna sig så delaktiga som möjligt i allt som sker framöver.
Dessutom så ska alla som vill kunna göra en insats anpassat efter just sin förmåga och förutsättningar.
Detta kan vara alltifrån sociala aktiviteter, utbildningar, kulturbombningar, info ute i skolorna, demonstrationer & manifest till skrivande av insändare eller ren medlemsvärvning. Möjligheterna är gränslösa.


Vi har en spännande tid att se fram emot. Med ny partiledare, ledning och ett förnyat hopp för piratrörelsen och dess framtid.

.

2 kommentarer:

  1. Önskar dig lycka till i valet mannen... Vi kanske möts i framtiden i en debatt eller över en öl. Det märks.

    SvaraRadera