måndag 7 juni 2010

En underbar helg av gemenskap och aktivism



Ja, då har man äntligen fått tillbaka orken att blogga efter vad som blev en underbar helg av gemenskap och aktivism. :)

Helgen startade med Piratpartiet Väststra distriktets, kickoff. (Som dessutom hölls här i lilla Kil)
En dag som innehöll mycket lärdom, utbyte av ideér, tankar, god mat (lagad av piratkockarna Tove Birkeland Brandt och Ståle Brandt) och riktigt trevligt umgänge.

Höjdpunkten var att man fick stifta nya bekantskaper och åter träffa redan kända ansikten.



Förutom Värmlands gänget och alla gästande pirater, som för övrigt är en helskön skara människor, så vill jag rikta ett stort tack till Daniel Svensson, Göran Widham och Anne Kekki för en riktigt lyckad kickoff.





Så kom Söndagen och ett efterlängtat resultat av hårt arbete och otaliga timmar av planering. Superkarlstad... Piratpartiet Värmlands hittills största event. Och lyckat blev det. ;)

Hela Karlstad färgades lila denna nationaldag.







Förutom de gästande riksdagskandidaterna Anna Sturkell, Hanna Dönsberg och Marie Axelsson så bjöds vi på underhållning av Karlstads bandet Incarnit som körde en blandning av egenkomponerad metallåtar och helsköna covers. (Ni Rockade!)



Poet Tim Sterner förärade oss också ett otroligt bra framförande av specialskrivet material, dagen till ära.

Vi kampanjade alla för vår gemensamma sak samtidigt som vi hade en helkul dag tillsammans.
Jag kan inte vara annat är riktigt, riktigt nöjd och tacksam för denna helg.

Ett varmt tack till alla gästande partikamrater och mina medpirater i Värmland, framförallt Izzie (eventdrottningen), utan alla er hade denna helg aldrig blivit så otroligt lyckad som det var.


Även om jag inte lyckats nämna alla vid namn så är jag evigt tacksam för varenda en av deltagarna under helgen.



Värmlandspiraterna Mikael Ensson och Eva Gustafsson har även de skrivit om sina upplevelser av denna underbara pirathelg.

För fler bilder av helgen, så kan ni ta en titt på Göran Widhams album, (några av vilka jag lånat till detta inlägg) och Kent Holmblads bildbank.

1 kommentar:

  1. Tack för de fina orden. Härmed Tackar jag Värmland. pga kärlek kommer jag att engagera mig österut samt stockholm. Även piratpartiet Sverige
    Tack värmland

    Lycka till med ert arbete
    piratemom

    SvaraRadera